piątek, 29 kwietnia 2016

Przygotowania

Czas biegnie nieubłaganie a weekend Majowy tuż tuż, dlatego też rozpoczęłam przygotowania na przyjazd gości. Na Majówkę mamy 6 osób, znów będzie wesoło znów poznamy nowych ludzi i ugościmy ich przy stole.Nie  może zabraknąć więc swojskiego jadła. Eksperymentować z mlekiem i śmietaną od krówki wręcz uwielbiam. Można dobrać zioła i wychodzi coś nowego co znów zaskakuje smakiem. Masło- dość dużo go wyrabiam ostatnio. Faktem jest że to budzi największe zainteresowanie u ludzi. Smak masła prawdziwego to smak zapomniany zastąpiony olejami roślinnymi. Wmawia nam się że cholesterol że tłuszcz że przytyjemy. Ja jem masełko do swojskiego chlebka i nie widzę bym przybierała na wadze choć mi jej i tak nie brakuje hehhe. Kiedyś jedzono tylko takie było mniej problemów z otyłością, nie wątpię że te wszystkie "tłuszczopodne" produkty są dla nas mniej zdrowe niż np. krowie masło. Wyrabiam więc swojskie masełko i dodaje zioła, czekolady i wiele innych dodatków by urozmaicić smak. Nie wiem czy pamiętacie ale w latach 90-tych w sklepie można było kupić małe kostki masła kakaowego. Pamiętam ten smak do dziś i takie wiec przygotowałam dla swoich dzieci i turystów. Wypiekę do tego bułeczki drożdżowe z rodzynkami i kruszonką do tego zupa mleczna i śniadanko jak marzenie :) Śmietany u mnie nie brakuje dlatego też dziś zrobię serek Mascarpone by na deser ugościć ich tiramisu. Po prostu kocham wyrabiać swoje własne, smak jest jednak absolutnie inny niż ze sklepu. Nie może zabraknąć sernika ze swojego twarogu, rolad serowych z ziołami i zsiadłego mleczka. Będzie uczta i ciekawa jest jaka będzie reakcja naszych gości.


Pozdrawiamy Was i wspaniałej słonecznej Majówki życzymy :)

7 komentarzy:

  1. Jakie pyszności szykujesz. Aż zgłodniałam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Moniko gdybyś mieszkała bliżej na pewno byłabym częstym gościem, bo niestety pocztą wysyłać smakołyków sie nie da.....
    bułeczki i masełko mniam mniam....
    serdecznosci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że się da bo wysyłam :) szybką paczką wysyłam, sery są pakowane w zgrzewarce więc dochodzą świeżuteńkie :) Zapraszam na priv. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Pamiętam to kakaowe masło :)
    Ile wcześniej musiałabym Ci znać że "będziemy" przejazdem ;) żeby zaopatrzyć się u Ciebie w kilka produktów ;)
    ?
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma jak masełko własnej roboty; zapomniałam już tego smaku a szkoda ale co zrobić... takie czasy koszmarne zresztą mamy
    pozdrawiam Monia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.