czwartek, 26 stycznia 2012

Babeczki dla dużych i małych :) przepis

Ciasto biszkoptowe:
6 jaj białka i żółtka rozdzielić
3/4 szklanki mąki tortowej
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
dodatkowo budyń ugotowany,owoce z puszki lub świeże i galaretka 

Mąki mieszamy wraz proszkiem do pieczenia. W osobnym naczyniu ubijamy mikserem białka na sztywną masę ze szczyptą soli.Do ubitej masy z białek dodajemy mąki z proszkiem i żółtka.Nie miksujemy tylko delikatnie łączymy składniki łyżką lub widelcem. Przelewamy ciasto na foremki lub do blachy muffinkowej do 1/3 wysokości ( wcześniej smarujemy masłem formy) pieczemy w 180 stopniach około 15 min . Do zarumienia się babeczek. Babeczki po ostudzeniu polewamy letnim budyniem nakładamy owoce i zalewamy galaretką :)
Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Trochę się otrząsnęłaś? Bo widzę, że wzięłaś się za wypieki, a to dobry znak :)
    A czy można jakoś powiększyć te Twoje zdjęcia z bocznych pasków?

    OdpowiedzUsuń
  2. nie martw się:-) chlebek w końcu wyjdzie, a zima to gorszy czas dla pracujących... w budownictwie? a wiosna już za chwilę:-] wszystko wiem, bo wszystko przeczytałam. Tylko nieco mną wstrząsnął ten ubój. Jak bym hodowała zwierzaki, to bym na pewno nie jadła mięsa i już. A tak to mi się wydaje, że kurczaki rosną na tackach w Biedronce;-/
    Jedna rzecz do mnie chyba nie dotarła- jak długo już mieszkacie w swojej wsi?

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz w lutym 4 lata minie jak tu mieszkamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis dla babek ja lubię ciasta wilgotne pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.